Rynek Infrastruktury
Na tym etapie budowy najważniejsze prace dotyczą betonowania płyty fundamentowej i przygotowywania konstrukcji nośnej obiektu. W rejonie placu Szewczyka i ul. 3 Maja, płyta jest już w zaawansowanym stadium, można określić, że została ukończona w 60%. Postawiony w ostatnim czasie żuraw umożliwi wykonanie słupów nośnych, na których oprze się strop budynku.
Równolegle trwają prace w innych rejonach budowy. Na terenie dworca rozpoczęto prace betonowe. Przy pomocy chudego betonu stabilizowane jest podłoże w celu wylania tam właściwego fundamentu. Przy ulicy Słowackiego zakończono budowę sieci zewnętrznych.
W sierpniu rozpoczęto prace, których efekty będzie można zaobserwować w dłuższej perspektywie. Kontynuowane są także działania rozpoczęte we wcześniejszych miesiącach. Nadal prowadzone są prace ziemne, które przy tym rozmiarze inwestycji potrwają jeszcze przez najbliższe tygodnie. Kontynuowane są także prace związane z głębokim wykopem do poziomu posadowienia płyty. W rejonie placu Szewczyka trwa wykonywanie instalacji oraz sieci zewnętrznej.
Postępy z przebudowy dworca można śledzić przez całą dobę on-line na stronie www.katowiceNoweglowne.pl.
Całkowita powierzchnia użytkowa nowego katowickiego centrum komunikacyjno-handlowo-biznesowego, porównywalna będzie z terenem 27 boisk Stadionu Śląskiego w Chorzowie, a do budowy całego kompleksu zużyte zostanie ponad 115 000 m3 betonu, czyli ponad 8 razy więcej niż przy budowie Stadionu Śląskiego. Łącznie powstanie niemal 200 000 m2 nowej powierzchni użytkowej, z czego 53 000 m2 to powierzchnia handlowa – 250 punktów handlowych i usługowych w Galerii Katowickiej, biurowcu oraz na terenie hali dworca.
Dzięki realizowanej przez Neinver i PKP SA inwestycji, Katowice otrzymają nowe centrum z infrastrukturą, pozwalającą w nowoczesny i wygodny sposób obsługiwać 12 mln użytkowników rocznie.